Open Telekom 11811.rs Moj Telekom m:ts Telekom
Pratite nas!
Privatni > Korisnička zona > Pitanja i odgovori > Usluge > Odgovori na najčešće postavljana pitanja SIM kartica i usluge

SIM kartica

1. Šta su PIN/PUK brojevi?

PIN1 - služi za zaštitu kartice od nedozvoljene upotrebe
PIN2 - služi za zaštitu odredenih opcija u aparatu
PUK1 - služi za deblokadu PIN-a1
PUK2 - služi za deblokadu PIN-a2
PIN i PUK brojevi su ugrađeni u Vašu SIM karticu.
PIN broj je Vaša lična tajna šifra koja služi za zaštitu od neovlašćenog korišćenja Vaše SIM kartice. Ukoliko je u Vašem mobilnom telefonu aktiviran zahtev za PIN kodom, morate ga uneti svaki put kada uključujete Vaš mobilni telefon. Ako tri puta uzastopno unesete pogrešno PIN kod, SIM kartica će biti blokirana.
PUK broj služi za deblokadu SIM kartice. Ukoliko 9 puta uzastopno unesete pogrešan PUK, Vaša kartica ce biti trajno blokirana.
Ukoliko zaboravite PIN i PUK brojeve, molimo Vas kontaktirajte naš korisnicki servis na broj 064/789.

2. Kako da aktiviram SIM karticu?

Prepaid SIM karticu možete aktivirati pozivom govornog automata na broj 777 ili pozivom bilo kog pretplatničkog broja. Ukoliko karticu ne aktivirate, nećete biti u mogućnosti da primate pozive.

Postpaid SIM kartica je odmah spremna za upotrebu. Dovoljno je da je postavite u predviđeno mesto u mobilnom telefonu i vratite bateriju.

3. Šta je Micro SIM?

Micro SIM kartica je SIM kartica manjih dimenzija od uobičajenih i neophodna je za korišćenje manjeg broja novijih smart telefona i tablet uređaja, pre svega iPad-a i iPhone-a.

4. Ukradena ili izgubljena SIM kartica

U slučaju da krađu ili gubitak prepaid SIM kartice prijavite našem korisničkom servisu na broj 064 789, u poslovnicama mt:s možete da dobijete novu sa zadržavanjem istog pretplatničkog broja.

Ukoliko prijavite oštećenje na Vašoj postpaid SIM kartici koje Vas onemogućava da obavljete razgovore, u poslovnicama mt:s možete da je zamenite uz zadržavanje istog pretplatničkog broja.

Usluge

1. Koja je razlika između usluge Friends&Family i Tri omiljena broja?

Osnovna razlika je što je usluga Friend&Family sastavni deo pojedinih tarifnih profila (cena poziva ka ovim brojevima je definisana u samom tarifnom profilu), a Tri omiljena broja su tarifna opcija, koja se posebno aktivira kroz mt:s vodič (*100#) i za iznos definisane pretplate omogućava 30 dana razgovora sa tri mt:s broja po ceni od 0 dinara po minutu, uz naplatu samo uspostave veze koja je navedena u okviru tarifnog profila korisnika.

2. Šta mi omogućavaju govorni automati 777, 778, 788?

Pozivanjem broja  777 dobićete informaciju o stanju Vašeg prepaid kredita i roku važnosti prepaid kartice.  

Preko govornog automata 788 (za postpaid  korisnike) možete da proverite stanje Vašeg računa, da promenite Vašu tarifu, definišete ili promenite Vaše Friends & Family brojeve.

Pozivanje ovih brojeva kada ste u Srbiji je besplatno, dok se kada ste u inostranstvu naplaćuje po tarifama za roming saobraćaj.

SMS

1. Koliko se naplaćuje slanje SMS poruke?

Cena SMS poruke, do 160 karaktera, bez obzira da li ste prepaid ili postpaid korisnik, zavisi od tarifnog profila koji koristite. 

2. Koji je broj servisnog centra za kratke poruke (SMS)?

Broj servisnog centra za SMS poruke je +381650000900.

MMS

1. Šta se dešava kada dobijem MMS poruku, a ne posedujem MMS telefon?

Dobićete SMS poruku o tome da imate MMS. U toj poruci dobićete i šifru za pristup Vašoj poruci koju možete pogledati na web prezentaciji Mobilne telefonije Srbije.

2. Koliko MMS poruka mogu da memorišem u telefonu?

Različiti modeli telefona poseduju različit kapacitet memorije za smeštaj ovog tipa podataka. Preporučujemo da ove informacije pogledate u uputstvu koje ste dobili uz telefon ili na zvaničnim prezentacijama proizvođača Vašeg telefona.

3. Kako da podesim telefon za prijem MMS poruka?

Podešavanje mobilnog telefona za MMS: automatsko, putem mt:s vodiča, slanjem SMS poruke, slanjem zahteva iz USSD menija i manuelno.
Detaljnije - http://www.mts.telekom.rs/index.php/podesavanje-mobilnog-telefona-za-mms.html

Prenos podataka

1. Kako da podesim telefon za prenos podataka?

Telefon možete podesiti na više načina: automatski, slanjem SMS, preko mt:s vodiča, slanjem zahteva iz USSD menija, manuelno.
Detaljnije http://www.mts.telekom.rs/index.php/podesavanje-telefona.563.html

2. Kako da podesim računar za prenos podataka?

Računar možete podesiti na više načina: preko IC porta, preko kabla. Za podešavanje preko bluetooth-a, molimo Vas da se pridržavate uputstva za instalaciju konekcije koje ste dobili uz Vaš uređaj.
Detaljnije - http://www.mts.telekom.rs/index.php/podesavanje-racunara.html

3. Kako se tarifira usluga Prenos podataka?

Usluga prenosa podataka se tarifira prema količini prenetih podataka, a ne po vremenu provedenom za pregled wap i web sadržaja. Pri tome se tarifira ukupna preneta količina podataka, bez obzira da li je tokom konekcije korišćen wap ili web ili kombinacija ova dva.

4. Šta omogućava usluga Prenos podataka?

Usluga prenosa podataka dostupna je svim korisnicima mt:s mreže koji poseduju telefon koji podržava ovu uslugu i omogućava:

  • Pristup WAP sadržajima preko mobilnog telefona
  • Pristup WEB sadržajima preko mobilnog telefona
  • Pristup Internetu povezivanjem računara i mobilnog telefona

5. Koje su prosečne veličine pojedinih dokumenata?

Prosečne veličine pojedinih dokumenata su:

  • 1 Word dokument (10 stranica teksta bez grafike) je približno 100 kB
  • 1 web stranica je približno 100 kB
  • 1 e-mail (4000 znakova) je približno 3 kB
  • 100 WAP stranica je približno 100 kB

6. Koje su brzine prenosa podataka preko mobilnog telefona?

Brzina prenosa podataka zavisi od modela mobilnog telefona koji koristite i tehnologija koje on koristi, kao i dostupnosti tih tehnologija u mt:s mreži u Vašem okruženju.

Mobilna mreža mt:s podržava različite tehnologije:

GPRS do 53,6 kb/s

EDGE do 236,8 kb/s

UMTS do 384kb/s

HSDPA do 7,2 Mb/s